Program zajęć Grupa I „PROMYCZKI” STYCZEŃ 2012

 

I tydzień: od 02.01.2012 do 05.01.2012


Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Witamy NOWY ROK.
  • Wysłuchanie opowieści „Baśń o Nowym Roku i dwunastu miesiącach”.
  • Rozmowy tematyczne o Nowym Roku w kółeczku.
  • Zbiorowa praca plastyczna „Życzenia na Nowy Rok”.
  • Poznanie zimowego ptaka: PINGWINA – rozmowy dydaktyczne.
  • Praca plastyczna „Pingwin”.
  • Utrwalanie wcześniej poznanych wierszyków.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.

Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne

  • „Zabawa ruchowa „Śnieżki”.
  • Opowieść ruchowa „Dzieci i ptaki”.
  • Zabawa taneczna do piosenki „W pingwinka bawić się”.
  • Zabawa ruchowa: naśladowanie ruchów i zachowań pingwina.
  • Zabawa ruchowa naśladowanie lotu ptaków.

Zajęcia rytmiczne i muzyczne

  • Zajęcia muzyczne prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
  • Zabawa przy muzyce „Noworoczne tańce”. Swobodny taniec dzieci przy muzyce.
  • Zabawa rytmiczna przy  akompaniamencie tamburyna- zabawy z różnymi zadaniami ruchowymi.
  • Nauka piosenki „W pingwinka bawić się”.
  • Słuchanie odgłosów ptaków. 
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego. 

 

II tydzień: od 09.01.2012 do 13.01. 2012


Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Zajęcia tematyczne o PANI ZIMIE.
  • Oglądanie i charakterystyka ilustracji przedstawiających Panią Zimę.
  • Wspólna praca plastyczna „Pani Zima”.
  • Nauka wierszyka „Przyszła Pani Zima”.
  • Wysłuchanie baśni braci Grimm „Pani Zima”.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.

 

Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne

  • Zabawa „Szalone wycieraczki”, integracja grupy, rytmizowanie, rozwijanie inwencji ruchowej.
  • Zabawa ruchowa „Wietrzyk”.
  • Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.    
  • Konstrukcje z klocków.
  • Ćwiczenia i zabawy z piłkami.

Zajęcia rytmiczne i muzyczne

  • Zajęcia muzyczne „Lubimy tańczyć, lubimy śpiewać”.
  • Zabawa taneczna „Wesołe baloniki”.
  • Tańce w rytm piosenki „Zimowa polka”.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego.

 

III tydzień: od 16.01.2012 do 20.01.2012


Zajęcia dydaktyczne

  • Rozmowy dydaktyczne na temat „BABCI I DZIADKA”.
  • Praca plastyczna „Prezent dla babci i dziadka” – wykonujemy laurki dla babć i dziadków.
  • Nauka wierszyka dla Babci i Dziadka.
  • Oglądamy ilustracje przedstawiające dziadków.
  • Robimy dekorację z życzeniami na gazetkę z Okazji Dnia Babci i Dziadka.
  • Nauka nocnikowania
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.

Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne

  • Ćwiczenia gimnastyczne.
  • Zabawy ruchowa z elementami  marszu.
  • Układanie wież z klocków.
  • Ćwiczenia z elementami równowagi.
  • Układanie puzzli i układanek edukacyjnych.

Zajęcia rytmiczne i muzyczne

  • Zajęcia muzyczne prowadzone przez szkołę muzyczną YAMAHA.
  • Utrwalanie dotychczas poznanych piosenek: wspólne śpiewanie i pokazywanie treści ruchem.
  • Śpiewanie poznanych piosenek przy akompaniamencie  makarastów.
  • Słuchanie płyt z języka

 

IV tydzień: od 23.01.2012 do 31.01.2012


Zajęcia dydaktyczne, tematyczne i plastyczne

  • Szykujemy się do BALU PRZEBIERAŃCOW.
  • Wysłuchanie wiersza A. Rumińskiej „Bal przebierańców”.
  • Wykonujemy karnawałowe, barwne dekoracje oraz łańcuchy ozdabiające naszą salę. Rozwijamy swoje umiejętności manualne.
  • Bawimy się na balu przebierańców.
  • Nauka nocnikowania.
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron.                     

Zajęcia ruchowe i manipulacyjno-konstrukcyjne

  • Bierzemy udział w grach karnawałowych.
  • Bierzemy udział w zabawach i konkursach karnawałowych.
  • Zestaw zabaw ruchowych z elementami ćwiczeń gimnastycznych.
  • Zabawy ruchowe z użyciem chusty Klanzy.    

Zajęcia rytmiczne i muzyczne

  • Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej.
  • Zabawa przy muzyce „Karnawałowej”.
  • Zabawy taneczne przy muzyce z CD.
  • Słuchanie płyt z języka angielskiego. 

 

Program zajęć Grupa II „GWIAZDKI” MARZEC 2012

 

I tydzień 01.03, 2.03 oraz od 05.03 do 09.03


Zajęcia dydaktyczne

  • Woda, ziemia, powietrze – przypomnienie wiadomości
  • Miasto a wieś – czym się różnią?
  • Zajęcia plastyczne – prace oparte na tematyce wody, ziemi i powietrza oraz miasta i wsi
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Poznane kolory, liczby i figury w zabawach
  • Zajęcia muzyczne z ciocią Tamarą i wujkiem Michałem
  • Nauka języka angielskiego metodą Helen Doron

Zajęcia ruchowo - umuzykalniające

  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Piosenki z pokazywaniem
  • Gra na „instrumentach”
  • Zabawy orientacyjno -przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

 

II tydzień od 12.03 do 16.03


Zajęcia dydaktyczne

  • Poznane zawody – lekarz, fryzjer, weterynarz, dentysta, strażak, policjant
  • Praca plastyczna –  prace oparte na zawodach
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Poznane kolory i figury w zabawach
  • Liczymy do pięciu
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Teatrzyk maskotkowy i teatr cieni
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed

Zajęcia ruchowo - umuzykalniające

  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy z chustą
  • Zabawy orientacyjno – przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

 

III tydzień od 19.03 do 23.03


Zajęcia dydaktyczne

  • Szukamy wiosny za oknem
  • Praca plastyczna –  kwiaty, dom
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Dom – z czego jest zbudowany (dach, ściany, okna, drzwi)
  • Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed

Zajęcia ruchowo - umuzykalniające

  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno –ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy orientacyjno - przestrzenne5. Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

 

IV tydzień od 26.03 do 30.03


Zajęcia dydaktyczne

  • Warzywa i owoce – jabłko gruszka, banan - co mają wspólnego?
  • Zajęcia plastyczne – warzywa i owoce
  • Poznajemy literki – „t”, „m”, „d”, „n”
  • Mój dzień – czynności, które wykonujemy codzienne
  • Liczymy do pięciu
  • Poznane kolory, liczby i figury w zabawach
  • Dom – jakie pomieszczenia skrywają się w jego ścianach: kuchnia8. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z punktu widzenia dziecka: nad, pod, obok, w, za, przed

Zajęcia ruchowo - umuzykalniające

  • Piosenki z płyt CD dla dzieci
  • Poranna gimnastyka
  • Bębenek, flet, tamburyn, grzechotki – zabawy muzyczno-ruchowe z wykorzystaniem powyższych instrumentów
  • Zabawy muzyczno – ruchowe ( np. taniec z chustą, z misiami)
  • Zabawy orientacyjno - przestrzenne
  • Zabawy na kształtowanie sklepienia stopy: chodzenie na piętach, palcach, po linii prostej

 

Program zajęć Grupa III „SŁONECZKA” MARZEC 2012

 

I tydzień: od 1-2.03.2012 do 5-9.03.2012


Zajęcia dydaktyczne

  • Zajęcia plastyczne: * „Kwiaty na Dzień Kobiet” (bibuła)
  • Bajkowe czytanie książeczek.
  • Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o „Dniu Kobiet”
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem
  • Projekcja bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”

Zajęcia ruchowe

  • Chodzenie na paluszkach i pietach.
  • Zabawa w stop i start.
  • Zabawy skoczne jesteśmy np. żabkami, motylkami, zajączkami itp.
  • Konstrukcje z klocków – budowanie wieży.

Zajęcia umuzykalniające

  • 1. Zajęcia z nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
  • Śpiewamy ulubione piosenki.
  • Zabawy w kółeczku z koleżankami i kolegami np. tańczenie w parach oraz w dużym kole.

 

II tydzień: od 12.03.2012 do 16.03.2012


Zajęcia dydaktyczne

  • Utrwalenie wierszyków poznanych przez dzieci.
  • Zajęcia plastyczne: * „Kolorowe kredki” (kredki oraz biały brystol)
  • Bajkowe czytanie książeczek o wiośnie np. Jana Brzechwy.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.5. Utrwalenie poznanych kolorów (plansze).

Zajęcia ruchowe

  • Zabawa z chustą animacyjną Klanza, z wykorzystaniem piłek oraz muzyki.
  • „Tor przeszkód” - zabawa sprawnościowa.
  • Puszczanie baniek mydlanych i łapanie ich przez dzieci.4. Zabawy z balonikami.

Zajęcia umuzykalniające

  • Zabawy skoczne z użyciem tamburyna , grzechotek, bębenka, oraz cymbałek.
  • Śpiewanie piosenki prze dzieci „Panie Janie”, „Kaczka Dziwaczka”, „Siała baba mak..”, „Mało nas.....”„Jada jaką misie...” itp

 

III tydzień: od 19.03.2012 do 23.03.2012


Zajęcia dydaktyczne

  • Zajęcia plastyczne: * „Wiosenne opaski” (kolorowy papier)
  • Utrwalenie wiosennej  piosenek: „Maszeruje Wiosna...”
  • Bajkowe czytanie książeczek.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.
  • Zajęcia dydaktyczne: Rozmawiamy o Pierwszym Dniu Wiosny (rozmawiamy o tym kiedy wiosna przychodzi i jak to możemy zaobserwować)

Zajęcia ruchowe

  • Zabawa ruchowa przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, pięty....”, „Ole Ole Janko...” „Kółko graniaste”
  • Zajęcia gimnastyczne robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie, zbieramy grzybki, wkręcamy żarówki itp.
  • Zabawy z piłka np. rzucanie, turlanie, rzucanie do celu.
  • Układanie puzzli.

Zajęcia umuzykalniające

  • Zajęcia z nauczycielem szkoły muzycznej, poznajemy nowy instrument.
  • Śpiewamy piosenki „Pingwin” oraz „Krokodyle”, „Baloniku nasz malutki”, „Stoi różyczka w czerwonym wieńcu”, „Chłopcy i dziewczęta dalej śpieszmy się.....”
  • Zabawy przy ulubionych piosenkach, grzechotanie rytmu muzyki butelkami wypełnionymi ryżem.

 

IV tydzień: od 26.03.2012 do 30.03.2012


Zajęcia dydaktyczne

  • Utrwalenie poznanych wierszyków.
  • Zajęcia plastyczne: * „Plastelinowe zwierzaczki” (plastelina)
  • Bajkowe czytanie książeczek i wierszyków.
  • Nauka języka angielskiego z nauczycielem.
  • Utrwalenie poznanych nazw owoców i warzyw (plansze)6. Projekcja Bajki edukacyjnej „Mądry Maluch”

Zajęcia ruchowe

  • Zabawa w Pociąg przy piosence „Jedzie pociąg z Daleka” (dzieci łapią się za ramionka i tworzą pociąg).
  • „Powiedz piłeczce swoje imię” (rzucanie piłki do dzieci i do cioci, mówienie imienia)
  • Zabawa ruchowa „Wielkoludy i krasnale”.4. Rzucamy piłką do celu.

Zajęcia umuzykalniające

  • Zabawy ruchowe tańczenie przy piosenkach ”Kółko graniaste”, „Plum  Plum Misia Bela”, „My jesteśmy krasnoludki”
  • Słuchanie muzyki relaksacyjnej.3. Zabawy z grzechotkami oraz tamburynem.